מאת: אמיתי זיו פרסום: Thu, 10 Aug 2017 16:06:01 קטגוריה: טכנולוגיה,סטארט אפ,אקזיט


אקזיט: Hola מוכרת את הפעילות העסקית לפי שווי של 200 מיליון דולר

הולה השיקה את פעילותה ב-2013 וגייסה עד כה 30 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ביניהם קרן Iris, מגמה, הורייזונס, DFJ ואחרים - שכעת יוצאים מהבעלות על פעילותה

חברת הסטארט-אפ Hola מוכרת לקרן הפריווט איקוויטי EMK את קו המוצרים העסקי שלה, המכונה Luminati, על פי שווי של 200 מיליון דולר. העסקה בפועל תתבצע בסכום נמוך מעט מהשווי, היות ש-EMK לא רוכשת 100% מהמניות, ומיעוטן יישאר ביידי מייסדי הולה, עופר וילנסקי ודרי שרייבמן.

הולה השיקה את פעילותה ב-2013 וגייסה עד כה 30 מיליון דולר ממשקיעים שונים, ביניהם קרן Iris, מגמה, הורייזונס, DFJ ואחרים, שכעת יוצאים מהבעלות על הפעילות. המכירה משיגה למשקיעים החזר נאה המכפיל את השקעתם כמה מונים. וילנסקי יישאר המנכ"ל של פעילות החברה.

הולה הוקמה עם חזון ליצירת רשת אינטרנט מבוזרת, שמבוססת על כח המחשוב הפנוי הקיים במחשבים ובטלפונים ניידים. החברה השיגה מעל ל-120 מיליון התקנות עד כה למוצר ה-VPN המבוזר שלה - שהופך כל מחשב ברשת לנקודת גישה, ובכך מאפשר לאנשים "לדלג" מעל להגבלות הגיאוגרפיות של גלישה ברחבי העולם  - כמו למשל הגבלות של צנזורה לתכנים בסין או גישה לתוכני נטפליקס במדינות שבהן השירות חסום.

מאוחר יותר הקימה הולה את לומינטי - המוצר העסקי שלה, שמאפשר - על בסיס עקרון דומה - איסוף של מודיעין עסקי ומידע על ידי חברות - מבלי לחשוף את זהותן. החברה תיארה את השירות כך: "שירות כריית נתונים מבוסס P2P המאפשר לעסקים לקצור נתונים מקוונים תחרותיים אשר בנסיבות אחרות היו נחסמים על-ידי המתחרים". כעת, כאמור, נמכרת הפעילות הזו ל-EMK.

הולה ממשיכה לפעול ומפתחת את קווי המוצרים שלה: ה-VPN וכן המוצר Hola Spark המיועד להאצה ושיפור של חוויית הווידאו לבעלי אתרי מדיה (CDN). לספארק יש כבר כמה לקוחות משמעותיים כמו RTL, מאקו וגופי תוכן אחרים. בעתיד תשיק הולה מוצרים נוספים על בסיס טכנולוגית הרשת המבוזרת שלה.